Co bude, Brno? Na tuto otázku odpovídají spuštěné webové stránky města Brna cobude.brno.cz a reklamní kampaň, jejíž součástí je i tramvaj dopravního podniku, kterou zdobí fotografie vodojemů na Žlutém kopci.

Na portálu je aktuálně představováno 34 projektů. „Cílem je moderní formou, přehledně a na jednom místě seznámit veřejnost s významnými stavbami a rozvojovými záměry. Především s tím, co Brnu přinesou, v jaké fázi přípravy nebo realizace se nacházejí, jak i kdy budou dokončené a samozřejmě jak budou vypadat. Důraz je kladen na interakci. Návštěvníci webu mají možnost pokládat dotazy prostřednictvím formuláře nebo reagovat v anketách, které budou průběžně vyhodnocovány a budou i pro nás sloužit jako cenná zpětná vazba,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková. Nová platforma v souladu se svým zaměřením odkazuje na další aktivity města, které se z různých úhlů věnují jeho rozvoji. Jde o strategii #brno2050, Brněnskou metropolitní oblast, aplikaci s mapou staveb v Brně nebo o participativní rozpočet.

Reklamní kampaň, která spuštění nového webu provází, je naplánována standardním způsobem. Využívá venkovní velkoplošnou reklamu, on-line prostředí i prostor v tištěných médiích a potrvá s různou intenzitou po celý rok. „Primárně kampaň stavíme na pěti klíčových projektech, které reprezentují rozvoj města v různých oblastech. Jedná se o multifunkční halu u brněnského výstaviště, Janáčkovo kulturní centrum, budování protipovodňových opatření, velký městský okruh a vodojemy na Žlutém kopci. Tato památka bude navíc hodně viditelná, protože tramvaj polepená snímky unikátních podzemních prostor bude po Brně jezdit po celý rok,“ upřesnila primátorka Markéta Vaňková. Stránky nahrazují již technicky i graficky zastaralý web kopemezabrno.cz, který bude po nutné úpravě sloužit výhradně k informování veřejnosti o dopravních omezeních a uzavírkách. Cena reklamní kampaně vyšla zhruba na 1,2 milionu bez DPH.

Tisková zpráva / kráceno