Miliardovou dotaci na prodloužení tramvajové trati do kampusu získalo město díky žádosti Dopravního podniku města Brna. Na čtyřicet tisíc lidí, kteří denně cestují do kampusu i fakultní nemocnice, se tramvají sveze v horizontu několika let. Práce na devět set metrů dlouhé trase ze zastávky Osová k Univerzitnímu kampusu začnou ještě letos.
Tramvajová trať ze zastávky Osová zjednoduší cestování tisícům lidí, kteří denně míří do oblasti Fakultní nemocnice Brno a Univerzitního kampusu Bohunice. V současné době cestující využívají k přepravě do oblasti autobusovou a trolejbusovou dopravu. Už na konci roku 2022 by mohlo být díky tramvajové dopravě místo ještě dostupnější, a to spoji, které pojedou přímo z hlavního nádraží. „Jsme rádi, že se nám podařilo získat takto vysokou dotaci na klíčovou dopravní stavbu. Tímto byly jednoznačně rozptýleny pochybnosti ve věci správného postupu při získávání dotace,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.
Na trati podle projektu vzniknou dvě nové zastávky Nová Jihlavská a Nemocnice Bohunice. Zastávka Nová Jihlavská bude umístěna pod zemí. Tunel dlouhý 619 metrů povede pod zemí v hloubce až 9 metrů. Dopravu na trase bude zajištovat linka číslo 8.
Předpokládané náklady na stavbu přesahují 1,4 miliardy korun s tím, že 85 procent pokryje získaná dotace. „Při této příležitosti bych chtěl poděkovat pověřeným zaměstnancům dopravního podniku, kteří svou důslednou prací zajistili úspěšný výsledek celého procesu získávání dotace,“ uvedl náměstek primátorky Robert Kerndl.
Nová trať se bude od té stávající odpojovat na dopravním uzlu Osová, kde zůstane zachovaná možnost přestupu na další autobusové a trolejbusové linky. „Dále bude vedená hloubeným tunelem pod Mikuláškovým náměstím, podjede ulice Labská a Jihlavská a vyústí na ulici Netroufalky,“ dodal generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Aktuálně mohou lidé využívat autobusové linky 40, 50, 51, E56, 61, 69, 82, N90, regionální linky 405, 406 a trolejbusové linky 25 a 37.
Foto: MMB