Brno může pokračovat s přípravou obnovy tramvajové tratě ze Stránské skály do Líšně, projekt úspěšně absolvoval posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Vyplývá to ze závěrů zjišťovacího řízení, které jsou dostupné na Informačním portálu EIA. Stavět se má příští rok, nebo v roce 2019. První tramvaje by mohly vyjet znovu v roce 2020.
Doprava na trati utichla před více než 50 lety. Obnova prakticky již neexistující trati na někdejším drážním tělese přijde na 400 až 450 milionů korun.
Město na stavbu využije peníze z evropských fondů, uhradí tak 85 procent nákladů. Trať bude sloužit k obsluze staré Líšně a také k obsluze nově plánované výstavby. Po ukončení pravidelné dopravy v 60. letech využívalo jednu kolej Technické muzeum v Brně k převozu exponátů, v Holzově ulici je totiž depozitář tramvají a dalších kolejových vozidel. Od roku 2002 je trať zcela nesjízdná a chátrá.
Na více než tříkilometrovém úseku jsou zatím naplánované tři zastávky. Zastávka Stránská skála bude nová. Dále se počítá se zastávkami U proluky a s konečnou zastávkou Muzeum dopravy, z níž bude snadný přestup na autobus.
Lidé z přilehlé ulice Holzova se obávali růstu hluku, proto vznikne několik desítek metrů dlouhá protihluková zeď. Zároveň bude okolí upraveno tak, aby tramvaj netvořila novou bariéru. Po trati by měla jezdit zpočátku pouze prodloužená linka 10, ve špičce po deseti minutách.
Součástí stavby bude také roční rekonstrukce tratě na Stránskou skálu, která odbočuje od tratě na Mifkovu.
Brno již léta připravuje i novostavby tramvajových tratí, tato by měla všechny předehnat díky tomu, že jde úředně pouze o obnovu. Postupně by se měla také překládat trať z Dornychu do Plotní ulice, stavět se má odbočka do bohunického kampusu a pokračování tratě v Bystrci na Kamechy. Časově vzdálenější je prodloužení tramvaje na Lesnou ze Štefánikovy čtvrti.