Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má k dispozici studii, která je nutná k projektování nové silnice či dálnice 43 od Bořitova na Blanensku ke Starému Městu na Svitavsku, kde se v budoucnu připojí na D35. Jde o severní část léta plánované R43, někdejší tzv. Hitlerovy dálnice, která je však klíčová především v úseku od Brna k Bořitovu.

ŘSD plánuje, že studii v březnu předloží Centrální komisi ministerstva dopravy, která má rozhodnout, zda bude komunikace dvou, tří či čtyřpruhová, uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký. „Jedná se o posouzení již existujících projektových variant a o prověření kategorie komunikace v závislosti na modelu dopravy v dotčených regionech do roku 2040.

Varianty budou vyhodnoceny dopravně-inženýrsky, územně i ekonomicky,” uvedl Studecký. Napojení na D35 Severní úsek vede řídce osídleným územím, většími městy v okolí se zhruba 10.000 obyvatel jsou pouze Boskovice a Moravská Třebová a předpokládaná intenzita dopravy zde není příliš vysoká. V budoucnu se předpokládá napojení na dálnici D35 z Hradce Králové do Olomouce. Nyní vede přibližně v trase plánované komunikace silnice druhé třídy.

O přípravu a stavbu usiluje svazek obcí, které leží na tomto severním úseku. Severní varianta přetíží už tak vysílenou I/43 Podle ředitele brněnského závodu ŘSD Davida Fialy ale stavba severního úseku nic nevyřeší dříve, než se postaví úsek od dálnice D1 z Brna k Bořitovu. Naopak léta přetížené silnici I/43 mezi Brnem a křižovatkou u Svitávky hrozí ještě větší zatížení. Zatím přitom není zřejmé, kudy úsek od Brna povede. Nejdříve to bude jasné na konci roku 2020, kdy by chtěl kraj dokončit aktualizaci zásad územního rozvoje. Posléze bude možné stavbu připravovat.

Foto: brnenskadrbna.cz