Ulice Dornych, Plotní a Zvonařka se dočkají významné dopravní změny. Na Nové radnici v Brně byla v pondělí 18. prosince 2017 podepsána smlouva na přestavbu tohoto území tak, aby bylo průjezdnější pro všechny účastníky silničního provozu a dostupnější pro chodce.

Investory projektu nazvaného Tramvaj Plotní jsou na základě smlouvy o spolupráci s městem Brnem Dopravní podnik města Brna, Teplárny Brno a Ředitelství silnic a dálnic.

Zhotovitelem je sdružení „Výstavba tramvajové tratě Plotní” s vedoucím společníkem IMOS Brno, a.s. Výše nabídkové ceny bez DPH: 1.197.447.545,43 Kč. Doba realizace je 30 měsíců.

Za město Brno smlouvu se zhotovitelským sdružením podepsal primátor Petr Vokřál. Za Dopravní podnik města Brna předseda představenstva Miloš Havránek a místopředseda představenstva Vít Prýgl, za Teplárny Brno předseda představenstva Petr Hladík a místopředseda představenstva Petr Fajmon, za ŘSD ředitel brněnského závodu David Fiala a za zhotovitelské sdružení generální ředitel IMOS Brno Robert Suchánek.

„Jde o velký projekt realizovaný za výjimečné spolupráce několika subjektů. Rád bych všem za tuto spolupráci poděkoval, protože jde o důležitý projekt z hlediska zlepšení dopravních vazeb v Brně,” uvedl primátor města Brna Petr Vokřál.

„Práce začnou nejdříve na ulici Dornych, která bude zcela uzavřená. Bude zde probíhat pokládka nové kanalizace, vodovodu, plynu a přeložky sítí. Zhruba po roce výstavby se přesuneme na Plotní, kde bude opět probíhat položení všech sítí, vybudujeme zde novou tramvajovou trať a protihlukové zdi. Uděláme vše pro to, abychom stavbu provedli kvalitně a předali v termínu,” uvedl za zhotovitelské sdružení Robert Suchánek.

“Účast na projektu Tramvaj Plotní je nejvyšší investiční akcí ŘSD na území města Brna. Věřím, že se nám s podobnými projekty blýská na lepší časy a že brzy zahájíme i realizaci VMO Žabovřeská,” doplnil za ŘSD David Fiala.

Dopravní podnik počítá s tím, že od zahájení stavby bude nutná výluka na trati do Komárova. “Tramvaje budou nahrazeny autobusy vedené po Plotní,” upřesnil generální ředitel Miloš Havránek.

Dopravní podnik je po městě Brně druhým největším investorem na tomto projektu. Svoji část investice mají v projektu i Teplárny Brno. “Položeno zde bude nové horkovodní vedení,” řekl předseda představenstva tepláren Petr Hladík.