Studie proveditelnosti, která shrnuje klady a zápory modernizace brněnského železničního uzlu v centru pod Petrovem či v odsunuté poloze na místě nákladového Dolního nádraží, bude zpracovaná až na konci května. Poslední avizovaný termín se tak znovu posunul, tentokrát o dva měsíce.
Ministerstvo dopravy dopravy požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o posouzení a vyhodnocení dopadů přestupních vazeb veřejné hromadné dopravy na ekonomické výsledky posuzovaných variant. Zpracovatelem studie je podnik Sudop Brno.
Po dokončení bude následovat připomínkování ze strany hodnotitelů. „Jde o zástupce ministerstva dopravy, SŽDC, Brna, Jihomoravského kraje, společnosti Kordis JMK a agentury Jaspers (zastupuje Evropskou komisi a další instituce EU). SŽDC poté zpracuje posuzovací protokol a s dokončenou studií ho odešle na ministerstvo dopravy s žádostí o projednání na centrální komisi, která bude studii schvalovat,” popsala postup mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Kateřina Šubová.
Ze studie proveditelnosti má vyplynout, jak by nová nádraží vypadala po technické stránce, jaké jsou možnosti zaústění vysokorychlostních tratí, o jejichž stavbě se v budoucnu uvažuje. Bude obsahovat také dopravní model, který ukáže, jak se změní cestovní časy a trasy cestujících po příjezdu do Brna, a také z ní má být jasné, jak se změní dopravní infrastruktura ve městě. Odpoví i na otázku předpokládaných nákladů na stavbu nádraží a související drážní i městské dopravní infrastruktury. Nikdo zatím nechce předjímat, které nádraží se ukáže jako výhodnější, protože je zřejmé, že obě varianty mají jasné výhody i nevýhody.