Výstavba tramvajové trati k univerzitnímu kampusu Masarykovy univerzity, o které Brněnský deník Rovnost již několikrát informoval, může začít. “Úspěšně jsme dokončili posuzování vlivu na životní prostředí a veškerou další dokumentaci,” upřesnila mluvčí brněnského magistrátu Zuzana Taušová.
Stavba trati, jejíž vybudování bude podle předpokladů trvat asi dva roky, by měla začít v roce 2018.
Ulehčí tak v současnosti přetížené dopravě. Jedna trolejbusová a čtyři autobusové linky totiž musí denně převézt okolo čtyřiceti tisíc lidí. “Vítáme, že se po dokončení tratě dostanou naši zaměstnanci i studenti do kampusu snadněji než dosud,” řekla mluvčí Masarykovy univerzity v Brně Tereza Fojtová.
Téměř kilometr dlouhá trať vyjde Brno na devět set milionů korun. Součástí plánu je také výstavba tunelu, který bude dlouhý 650 metrů a povede šest až jedenáct metrů pod povrchem.
Stavět se má tak, aby co nejméně zatížil obyvatele v okolí. Pod povrchem pojede obousměrná tramvaj od zastávky Osová ve Starém Lískovci až po ulici Netroufalky. Končit bude nově tramvajová linka číslo osm v zastávce Nemocnice Bohunice.
Více informací najdete zde.