Brněnská ulice Veveří má zůstat kompletně průjezdná od Konečného po Žerotínovo náměstí i po kompletní rekonstrukci, jejíž začátek se plánuje po ukončení stavby velkého městského okruhu na Žabovřeské. Je to požadavek současného vedení Brna i městské části Brna-střed. ČTK to sdělila Anna Dudková z tiskového oddělení brněnského magistrátu a v tiskové zprávě to uvedla mluvčí Brna-středu Kateřina Dobešová. V obou případech se vyměnila po loňských volbách politická reprezentace.

Veveří se měla stát po rekonstrukci částečně neprůjezdná v křižovatce s Grohovou a záměrem bylo dát větší prostor životu v ulici na úkor automobilové dopravy. Na Veveří je patrně největší koncentrace služeb, obchodů či pohostinství ve srovnání s dalšími hlavními ulicemi, které ústí do historického centra města, a je zde také velký pohyb pěších včetně stovek studentů. Dopravní zátěž měl převzít především velký městský okruh a také souběžná ulice Kounicova.

Připomínky vedení města i městské části přicházejí ve chvíli, kdy je hotová dokumentace pro územní rozhodnutí. “V projektu dojde ke změnám, bude jej potřeba přepracovat a na přípravách se bude dále pracovat,” uvedla Dudková. Čas na přípravu je zhruba ještě tři roky, s dokončením Žabovřeské se počítá v roce 2022. Starosta Brna-střed Vojtěch Mencl (ODS) se obává zvýšení zátěže v Kounicově a dalších okolních ulicích, jeho argumenty však stojí na tom, že se Veveří zavře ještě před dokončením velkého městského okruhu.

Projektanti z kanceláře PK Ossendorf na podzim před dvěma lety při prezentaci projektu uvedli, že po Veveří jezdí 11.000 aut, přičemž 6000 z nich je tranzitujících. “Tato auta je potřeba odklonit na velký městský okruh. Není důvod, aby lidé jezdili z jihu přes Úvoz a Veveří,” uvedl projektant Vlastimil Novák. Kromě stavby Žabovřeské, která může převzít zátěž z centra města, je potřeba navést na okruh auta jedoucí od Vídeňské a také udělat opatření v severní části města v Žabovřeskách, aby tranzitní doprava nemířila z ulice Pod Kaštany na Veveří.

Technický stav ulice je již v dnešní době špatný, což je viditelné především na tramvajové trati. Dopravní podnik chystal na jaro opravu tratě od Grohovy po Žerotínovo náměstí se zachováním jednokolejného provozu, nakonec ji však odložil.