Na brněnském hlavním nádraží se 11. června začne opravovat druhé a třetí nástupiště a od 27. června bude navíc průjezdná pouze jedna kolej mezi hlavním nádražím a Židenicemi. Kvůli tomu nebudou všechny vlaky jezdit až na hlavní nádraží a na některých linkách budou platit výlukové jízdní řády s posunutými časy příjezdů a odjezdů, řekl dnes na tiskové konferenci Jiří Sysel z Českých drah. Do původních jízdních řádů se vrátí vlaky 12. září. Omezení se nedotknou mezinárodní dopravy a jen minimálně vnitrostátní dálkové dopravy.
Oprava brněnského nádraží už je podle brněnského ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Miroslava Konečného nezbytná. “Opravy se dlouho odkládaly a čekalo se na nové nádraží. Teď už to ale odkládat nejde, aby zůstalo nádraží provozuschopné a bezpečné. Přístřešky jsou staré 80 let a poslední opravy se dělaly ve druhé polovině 80. let, když se dělal podchod,” řekl Konečný. Nové budou přístřešky, nástupní hrana a asfalt na nástupištích nahradí dlažba s pásy pro nevidomé. Také se vyčistí a opraví podchod.
Od konce června se začne opravovat most přes ulici Špitálka, kvůli kterému bude průjezdná jen jedna kolej do Židenic. Zároveň cestující čeká výluka mezi hlavním nádražím, Chrlicemi a Křenovicemi. “Chtěli jsme udělat více práce naráz,” řekl Konečný. Oprava hlavního nádraží vyjde na 91 milionů korun.
Podle Konečného budou opravy hlavního nádraží pokračovat i v dalších letech, aby mohlo fungovat a byla zajištěná bezpečnost provozu.