Rychlejší a pohodlnější spojení z centra na sever města přinese prodloužení tramvaje na Lesnou. Trasa nové tramvajové trati je již známá, ale nyní se můžeme podívat na faktické dopravní řešení. Nové vizualizace od společnosti PK Ossendorf, s. r. o. ukazují, jak bude nová trať vypadat.
„Prodloužení tramvaje ze stávající smyčky Štefánikova čtvrť dále na Lesnou se připravuje už dlouhá léta. Nyní se nám povedl zásadní průlom. Kromě projektové dokumentace pro stavební povolení, kterou nyní vypracovává Dopravní podnik města Brna, nově víme, jak bude trasa fakticky vypadat. Vizualizace bezesporu pomůžou hlavně obyvatelům Lesné, aby si mohli představit budoucí podobu jejich nejbližšího okolí,“ sdělila primátorka města Brna Markéta Vaňková.
Nové koleje spojí nynější konečnou stanici Štefánikova čtvrť s Čertovou roklí. Tramvaj pojede po Merhautově a Okružní ulici ke křižovatce s tř. Gen. Píky, kde se napojí na stávající trať. Budoucí stavba je rozdělena do dvou etap, kdy by první měla začít v roce 2023. Jedná se o přestavbu a rekonstrukci mostu přes železniční trať na Merhautově ulici, který je v havarijním stavu. Podílet se na ní bude město Brno a Jihomoravský kraj. Druhá etapa se bude věnovat samotnému pokládání kolejí až ke křižovatce s tř. Gen. Píky.
„Součástí projektu je i celková rekonstrukce uličního prostoru. Ta zahrnuje úpravy komunikace, chodníků, parkování, ochranu okolí před hlukem z komunikace a také revitalizaci okolní zeleně. Zásadní změnou projde nestandardním kruhovým objezdem řešená křižovatka ulic Okružní a Seifertova. Díky rekonstrukci bude pro řidiče přehlednější a po celé délce nově opravené komunikace vzniknou také cyklistické pruhy. Vše je přehledně zobrazeno v nových vizualizacích. Počítáme s tím, že by stavební práce měly začít již příštím roce,“ doplnil radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.
Projekt počítá se vznikem nové zastávky Provazníkova. Ta zajistí pohodlný přestup z klíčových trolejbusových zastávek 25 a 26. Vylepšení se dočkají i stávající zastávky městské hromadné dopravy Štefánikova čtvrť, Lesná nádraží, Poliklinika Lesná a Halasovo náměstí.
Vzhledem k charakteru a přínosům této stavby pro město Brno bude projekt usilovat o spolufinancování ze zdrojů EU v rámci Operačního programu doprava 3. Náklady na projekt jsou nyní předběžně vyčísleny na 800 milionů korun.
Tisková zpráva / Vizualizace: PK Ossendorf, s. r. o.