Z hlediska kapacity dopravy se pro řidiče v místech velkého městského okruhu Žabovřeská asi příliš nezmění, ale pocitově půjde o velkou věc. Od 1. srpna se provoz ze starého okruhu a dosavadní obslužné komunikace přesune do hotové galerie vedle tunelu. První půlka dlouho očekávaného úseku velkého městského okruhu je hotová. Do dokončení druhé zbývá už jen rok.

„Odšpuntovat“ úsek sevřený z jedné strany řekou a z druhé skálou, ve kterém se na dvoupruhé komunikaci zpomaloval provoz a řidiči často strávili dlouhé minuty v kolonách – k tomu město směřuje budováním nového úseku velkého městského okruhu Žabovřeská. Po výsledné čtyřproudé komunikaci s oddělenou tramvajovou tratí (částečně svedené do tunelu pod skalou) se auta poprvé projedou příští rok. „Se zprovozněním počítáme ve druhé polovině příštího roku, pak budou následovat ještě další práce v okolí, týkající se například vegetace, chodníků a stezek,“ vypočítala projektová manažerka Radka Matuszková.

Od začátku srpna začnou řidiči využívat dostavěnou první polovinu okruhu. Nadále tudy projedou v režimu 1 + 1. Stavbaři se přesunou blíž k řece, kudy dosud auta jezdila po obslužné komunikaci, a pustí se do druhého dvojpruhu.

Novinky tato oblast ale přináší i dalším účastníkům silničního provozu. Cyklisté a pěší se na levém břehu Svratky dočkají nové stezky. Rušnou komunikaci překonají chodci po dvou nových lávkách. Otevřou se jim nové možnosti přístupu do Wilsonova lesa díky dvěma schodištím vedoucím k Masarykově čtvrti. Prohlédnou si také kapli sv. Antonína a sv. Barbory, jedinou dochovanou stavbu připomínající někdejší kolonii Kamenný mlýn, která v minulém století ustoupila stavbě silnice. Renovace kapličky a vybudování přístupových chodníků bylo součástí projektu velkého městského okruhu. Za povedenou rekonstrukci město ocenil i Jihomoravský kraj (více na našem LinkedInu).

Tisková zpráva / Foto: Zdeněk Kolařík