Město bude mít o jeden strategický projekt navíc. Radní rozhodli, že se mezi ně zařadí dopravní obslužnost Brněnské přehrady. S přípravou se začne v příštím roce, hotovo by mělo být podle předpokladů v roce 2030. Cílem je zlepšit v hojně navštěvované lokalitě přehrady příjezd, parkování i dobudovat cyklostezky. Strategický projekt si vzal za svůj radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.
„Brněnská přehrada má jako rekreační destinace nejen pro Brňany nepopiratelný potenciál. Je proto smutné, že zde stále chybí cyklostezky, příjezd do oblasti pro vozidla a ani přístup z městské hromadné dopravy není optimální. To bychom v rámci projektu do roku 2030 rádi změnili. Že je pro nás důležité tuto lokalitu zlepšit, jsme dali najevo i tím, že jsme projekt zařadili mezi ty strategické,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.
Strategický projekt Dopravní obslužnost Brněnské přehrady čeká nyní zpracování zpřesňující variantní dopravní studie, na niž by mělo vedení města navázat v červnu příštího roku výběrem a schválením optimální varianty. Realizace by měla začít podle předpokladů v druhé polovině příštího roku. „V lokalitě jsou postupně realizovány dílčí projekty, které mají zlepšit dopravní dostupnost, ale chybí zde ucelený koncept, který by je propojil a řešil by tuto oblast jako celek. To se nyní změní. Dopravní obslužnost Brněnské přehrady se bude zabývat zejména dlouhodobě neutěšeným stavem příjezdu do lokality z ulice Přístavní, chybějícími částmi sítě cyklostezek, chybějícím propojením zastávky MHD na Rakovecké se zátokou a rizikovou situací v ulici Hrázní, kde vzniká místo potenciálních střetů mezi chodci, cyklisty i automobily. Projekt se tak zaměří na celkový vzhled příjezdu k přehradě, úpravu dopravního režimu na ulici Hrázní, rozšíření a vybudování dalších příjezdových cyklostezek a infrastruktury. Poskytne prostor k tomu, aby se tato lokalita řešila systematicky a komplexně,“ popsal radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.
Částku, na kterou projekt vyjde, není zatím možné vyčíslit. Jasnější představu o nákladech bude mít vedení města po zpracování dopravní studie, a zejména po výběru optimální varianty.