Unikátní přehlídka designu přímo v ulicích centra města. Propojení lokálního byznysu a špičkových designérů. Soutěž Výloha roku je tu letos v plné síle.

Deset odvážných lokálních obchodníků spojí síly s deseti designéry v klání o Výlohu roku. Nikdy předtím nespolupracovali, mají limitovaný rozpočet a společnou uzávěrku pro instalace ve výloze. Vše odstartuje veřejnou vycházkou 18. 9., kde si designéři obhájí instalace. Veřejnost poté bude moci měsíc hlasovat o tom, která z instalací jí nejvíce učarovala. Své vítěze vybere i odborná porota a všechno vyvrcholí 16. 10. v Moravské galerii, kde budou vyhlášeni vítězové.

Více o projektu zde.

18. 9. OPENING VYCHÁZKA 18.00 / Sraz před Klenoty KARAT, Masarykova 398/2. Vstup zdarma.
01 | Klenoty KARAT
02 | Budoár
03 | MR FOX
04 | Chytrá lékárna
05 | Pralinky Koruna
06 | Knihkupectví Cesta
07 | Kopi Luwak
08 | AEL
09 | Hůlkárna
10 | Nadace Veronica

18. 9. – 15. 10. ONLINE HLASOVÁNÍ

16. 10. CLOSING PARTY S VYHLÁŠENÍM
Prezentace všech soutěžících designérů v Moravské galerii v rámci Bienále grafického designu a projektu Rajlich 100. Vyhlášení ceny odborné poroty a ceny veřejnosti.
Akci pořádá spolek Výloha roku z.s. a designérka Veronika Rút Fullerová.
Akce se koná za podpory Kreativního Brna (Magistrátu města Brna), ve spolupráci s Moravskou galerií v Brně. Děkujeme za podporu městské části Brno-střed, Unii grafického designu a organizaci CZECHDESIGN.

„Akce pomáhá propojit místní podnikatele se zástupci kreativních odvětví a oživit tak díky jejich spolupráci retail v centru města. Již druhý ročník soutěže si po loňském úspěchu klade za cíl zatraktivnit město i podpořit podnikání,“ uvedl náměstek primátorky Tomáš Koláčný.

Výloha roku navazuje na první verzi projektu, jež úspěšně proběhla v roce 2019 pod názvem BDD RETAIL DISPLAY. Akce se koná pod záštitou primátorky města Brna Markéty Vaňkové.

Cíle projektu:
Letošní projekt má za cíl pomoct oživit centrum města, především kvůli koronavirové krizi, která výrazně postihla městský maloobchod. Cílem projektu je tedy podnikatele podpořit a pomoci jim v rámci propagace projektu online ke zviditelnění a návratu nakupujících. Projekt má také edukativní funkci – chce veřejnosti ukázat, jak důležitá je spolupráce podnikatelů s kreativní sférou a jak důležitou roli má design v každodenním životě ve městě. V neposlední řadě půjde o podporu místních kreativců, z nichž řada přišla o velkou část výdělku kvůli rušení kulturních akcí, s nimiž souvisí design a propagace.

Zásadním cílem projektu je oživení atraktivity centra města pro menší a lokální podniky, které můžou městu propůjčit unikátní atmosféru. Projekt si také klade za cíl dostat retail design do povědomí široké veřejnosti takovou měrou, aby se zajímala o úroveň svého okolí, měla vysoké nároky na jeho úpravu a podporovala lokální obchodníky, kteří přispívají k jeho zvelebení. 

Součástí projektu je zapojení široké veřejnosti pomocí online hlasování. Rozvíření diskuze a reakce na různá kreativní řešení ve veřejném prostoru (a přitom v bezpečí uvnitř výloh) je ideální rozšíření projektu vizuální strategie, která je částečně ukotvena v Manuálu dobré praxe reklamy a označování provozoven na MČ Brno-střed.

Cíle a cílové skupiny:
•   Podpora místních obchodníků
•   Podpora kreativců z JMK a hostujících kreativců z jiných krajů ČR.
•   Navazování spolupráce mezi kreativci a maloobchody.
•   Edukace široké veřejnosti ohledně kultivace veřejného prostoru a hodnoty lokálního podnikání.
•   Navázání na předchozí projekt regulace vizuálního smogu kreativní cestou.
•   Navázání na předchozí úspěšný ročník soutěže o výlohu roku.
•   Vybudování Retail design festivalu jako každoroční přehlídky designu v ulicích města Brna.

Tisková zpráva