Jeden z nejvýznamnějších dopravních projektů v Brně, velký městský okruh, míří do dalších etap. Po letošním dokončení tří úseků se připravují další. Radní schválili výběr společnosti, která prověří vedení trasy okruhu v městské části Brno-jih a její dopady do území. Studie navazuje na již zpracovanou technickou studii Křížení silnice I/42 (VMO) s tělesem ŽUB.

„Technická studie se zaměří na přesné vedení velkého městského okruhu a jeho provedení na jihu Brna s tím, že bude brát v potaz další navazující dopravní napojení a blízké projekty. Dokument poslouží také jako podklad do detailnější a šířeji pojaté technicko-ekonomické studie pro celý úsek VMO, který povede od Pražské radiály přes zamýšlený tunel pod Červeným kopcem, mimoúrovňovou křižovatku Heršpická, nový železniční uzel až po Hněvkovského. Tyto kroky nám také pomohou s definováním celého dopravního skeletu pro obsluhu nového hlavního nádraží a vznikající čtvrti Trnitá,“ uvedl radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Hlavním investorem výstavby VMO je Ředitelství silnic a dálnic. Město Brno na přípravě a realizaci spolupracuje, a to majetkoprávní přípravou, zajištěním nutných podkladů nebo spolufinancováním.

Technickou studii Kontaktní zóna VMO JIH vytvoří společnost, která podala nejvýhodnější nabídku. Stala se jí knesl kynčl architekti, s. r. o. Nabídková cena činila 1,62 milionu Kč. Termín dodání jsou 4 měsíce po podpisu smlouvy.

Tisková zpráva