Historicky cenný projekt Návrh přestavby nádraží v Brně od drážního rady Ing. F. Sklenáře Brna z roku 1935 a tomu předcházející výsledky soutěže na dopravně-komunikační plán města Brna z roku 1934 byl vystaven v Urban centru od 2. prosince 2009 do 16. února 2010 a od 23. března do 15. dubna 2010.

Od doby, kdy před 170 lety přijel do Brna první vlak z Vídně, hraje brněnské hlavní nádraží jednu z nejdůležitějších rolí při ekonomickém rozvoji jihomoravské metropole. Rostoucí význam železniční dopravy vedl v průběhu uplynulých desetiletí k postupnému rozvoji a modernizaci železniční stanice. Tam, kde v roce 1839 stála skromná nádražní budova, je dnes důležitý železniční uzel. Stále vyšším požadavkům železniční přepravy však už dávno nevyhovuje, nemluvě o tom, že svou polohou brání v rozvoji města jižním směrem. To si uvědomovali brněnští radní už před více než osmdesáti lety. V roce 1923 vypsali ideovou soutěž na regulaci vnitřního Brna. Autoři nejvýše ceněného projektu už tehdy navrhovali odsun nádraží jižním směrem. O deset let později řešila obdobnou myšlenku i soutěž na dopravně-komunikační plán města. Také tento dokument z roku 1934 hovořil o rozvoji Brna jižním směrem a o nutnosti nové polohy nádraží.Jednotlivé panely výstavy Projekt ze šuplíku si můžete prohlédnout zde:

01 Titul 02 Protokol 03 Protokol 04 Vyhodnocení soutěže 05 Návrh
06 Návrh 07 Historie železničního uzlu 08 Historie–foto 09 Historie–foto  
11 Regulační plán 1927 12 Dopravně-komunikační plán 1934 13 Řešení F 14 Řešení E 15 Řešení F
16 Řešení D 17 Etapový program 18 Situace drážních úprav 19 Řešení D